Romana ve světě obchodu Nestlé

Společnost Nestlé Praha

Romana si díky projektu PročByNe? splnila svůj profesní sen na stáži ve světě obchodu, ve společnosti Nestlé Praha. Stáž předčila její očekávání a neskutečně ji obohatila ve všech ohledech. Nejenže poznala kulturu firmy Nestlé a prostředí velkého korporátu, naučila se firemní slang, účastnila se řady meetingů, poznala úspěšné lidi a vytvořila si síť kontaktů, ale také si ujasnila své vlastní priority a směřování její profesní dráhy. Některé dny trávila na centrále, kde detailně prozkoumávala jednotlivá oddělení společnosti, jiné v terénu, kde např. mapovala ceny výrobků Nestlé. Byla to taková pecka, že Romana dokonce přiznala, že se někdy přistihla, jak ji práce baví tolik, že se jí z ní ani nechce jít domů! Přečtete si její blog 👇🏼

_______________________________________________________

Úterý 14. února 2017

 

Je 5:45, začíná se rozednívat a já už nemohu spát, což mě samotnou dost překvapuje, protože dříve jak v 7 hodin zásadně nevstávám. Je to zkrátka tím, že se těším na druhý den stáže jako malé dítě na Ježíška. Chvilku se ještě přesvědčuji, abych ležela, protože v Nestlé mám být až v 9 hodin. Nejde to!!! Na tabletu odbíjí 6. hodina a já už jsem na nohách, dávám si horkou sprchu a připravuji nejlepší oblečení, protože šaty dělají člověka. Další moje kroky vedou na snídani, kde je vše skvěle připravené a já si mohu vybrat z pestré nabídky sýrů, salámů, jogurtů, sladkého pečiva a teplých nápojů. Podotýkám, že dietu jsem zde přestala držet hned první den při pohledu na snídani a opět jsem ji přesunula na další novoroční předsevzetí.

I přesto, že bydlím 10 minut od Nestlé, odjíždím z hotelu v 8:30. Co kdyby náhodou tramvaj vykolejila či nastaly jiné patálie. Je 9 hodin a já čekám na recepci na Bohdana Součka, který má v Nestlé na starosti Sales Training Agendu. Po netrpělivém čekání se objeví pan Souček, který mi představí náš denní plán. Stačila chvilka oťukávání, a z pana Součka se stal Bohdan, který nastolil přátelskou atmosféru. Bohdan je velice milý a přátelský člověk, a zároveň má dlouholeté profesní znalosti a velké zkušenosti.

Naše společná cesta vedla do Sapy (vietnamské tržnice), kde jsme navštívili supermarket, abychom zmapovali ceny jednotlivých výrobků Nestlé a pak porovnali s cenami jiných řetězců. Byla jsem překvapena, jaký zde vznikl stát ve státě. Následně jsme srovnání cen mapovali v Bille a Kauflandu.

Následoval oběd a naplánované meetingy, po druhé schůzce se můj seznam přátel na Facebooku rozrostl o Tomáše (Tomáš Matov), který zastává pozici Key Account Managera. Je 16:30 a můj druhý den stínování končí, slovy nelze popsat, jak úžasný den plný zážitků, informací, nových poznatků a kamarádů to byl.

BOHDANE DÍKY MOC ZA TVŮJ ČAS, OCHOTNÉ ODPOVĚDI NA MOJE DOTAZY A RADY!!

 

Romana Dacerová, která si plní sen ze Sběrny přání v obchodním oddělení společnosti Nestlé v Praze

 

ROMČA VE SVĚTĚ OBCHODU NESTLÉ II.

Ty dny utíkají tak rychle, když člověka něco baví!

Je středa ráno a já s nadšením zase jedu do Nestlé, ohlásím se na recepci a za chvíli už přede mnou stojí paní Zdeňka Matoušková – HR business partner, se kterou mám v plánu strávit dopoledne. Je to velice milá, pozitivní a energická dáma, jako všichni v Nestlé. Představila mi strukturu a kulturu firmy a poté jsme spěchali na meeting, kde bylo hlavním tématem získávání nových zaměstnanců a prezentace firmy vnějšímu okolí. Musím říct, že tento meeting byl pro mne velice zajímavý, protože i já se mohla zapojit do diskuze a vyjádřit svoje názory. Byl to super pocit, že i ostatní zajímal můj názor a ponechali mi prostor na moje vyjádření. Meeting byl zakončen výborným obědem, kde mi paní Zdeňka podala další vyčerpávající informace o veškerém dění v Nestlé.

Odpoledne jsem strávila s panem Janem Krátkým – Customer Team Head modern Trade. Protože v Nestlé jsou všichni pozitivně naladěni, ani pan Krátký nebyl výjimka a velice ochotně mi popsal svojí kariérní dráhu a vlastnosti, které by obchodník měl mít.

Každý den se dozvím něco nového a zajímavého a hlavně každý den je specifický. Je čtvrtek ,tedy malý pátek, a dnešní den jsem trávila s panem Zdeňkem Sokolem – který má na starosti “kulinařinu” neboli instantní polévky, bujóny, instantní pokrmy a dochucovadla. Náš denní program se odehrával v terénu, kde jsme mapovali umístění produktů v rámci jednotlivých prodejních řetězců. Respektive, kde jaký výrobek má být umístěn, aby docházelo k nejvyššímu prodeji a měl náskok před konkurencí.

Každým dnem víc a víc vím, že cesta, kterou se chci v kariérním životě ubírat, bude ta správná!!!

 

Romana Dacerová, která si plní sen ze Sběrny přání v obchodním oddělení společnosti Nestlé v Praze

 

ROMČA VE SVĚTĚ OBCHODU NESTLÉ III.

Pondělí 20. února 2017

Po krátké odmlce, kdy mě položila chřipka, jsem zase připravena podávat zprávy z vysněné stáže, kdy každý den stínuji určitou důležitou osobu z obchodní struktury firmy Nestlé. Na dnešní den jsem se obzvlášť těšila, protože jsem věděla, že ho strávím s Janem Vokounem. Proč zrovna dnešní den měl být tak důležitý? Protože Honza zastává pozici Field Sales Managera a má na starosti mimo jiné i „lidi v poli“ neboli obchodní zástupce, a já bych se v budoucnu chtěla stát jejich součástí.

Jak vypadal náš den? Dopoledne jsme se zúčastnili tradičního pondělního meetingu vrcholového managementu firmy, poté jsem byla pozvána na oběd do firemní restaurace, což je taky důvod, proč chci pracovat v Nestlé.: D V restauraci si zaměstnanec může vybrat z široké nabídky hotových jídel, minutek, salátů, moučníků, studené kuchyně a dalších výborných pochoutek, a to všechno za lidovou cenu. Po výtečném obědě jsme si dali kávu a sladkost z portfolia Nestlé a mohla začít naše odpolední rozprava.

A co jsem se dozvěděla?

• Jaká je náplň práce obchodního zástupce.

• Jakými vlastnostmi musí obchodní zástupce disponovat.

• Kde Nestlé inzeruje pracovní nabídky.

• Jakým způsobem jsou zaměstnanci motivováni.

• Kariérní cestu Jana Vokouna.

No řekněte sami, tohle vás ve škole nenaučí, tomu se říká škola života. Po zodpovězení všech mých otázek a přípravě na zítřejší meeting jsem pana Vokouna požádala o fotku na facebook. Bylo už skoro 17:00 a ostatní kolegové byli udiveni, že stále Honzu stínuji a že mě nechce pustit domů, načež jsem jim odvětila, že jsem zde ráda a dobrovolně. A to jsem taky byla!!!

Chtěla bych moc poděkovat Honzovi za skvělý den, snad jsme se neviděli naposled.

 

Romana Dacerová, která si plní sen ze Sběrny přání v obchodním oddělení společnosti Nestlé v Praze

 

ROMČA VE SVĚTĚ OBCHODU NESTLÉ IV.

Už nestojím připravená v 9 hodin ráno na recepci a nenechávám si zavolat zaměstnance, se kterým mám strávit daný den. Přihlásím se svou vlastní zaměstnaneckou čipovou kartou a směřuji do kanceláře obchodního oddělení. Tím vám chci říct, že se v Nestlé už cítím jako doma, když procházím po chodbě a kanceláři neustále mě někdo zdraví a usmívá se.

Dopoledne jsem strávila na meetingu area manažerů, kteří se zabývali tradičním trhem, což jsou malé obchody či benzínové pumpy. Oběd jsem měla dohodnutý s velice milou slečnou Tinkou, která se angažuje v oddělení HR a má na starosti rozvoj lidí. Po obědě jsme si při kávě povídaly, jako bychom byly dlouholeté kamarádky, protože jsme toho měly spoustu společného. Každý takový super okamžik mě činí šťastnou, protože vím, že jsem našla to správné místo pro svoji práci.

Odpoledne trávím s Bárou Urbánkovou, se kterou navštěvuji další meetingy. Ano, nepřipadá to jenom vám, že se v Nestlé se dost meetinguje. Po náročném dni si zasloužím trochu zábavy, proto další moje kroky směřují na Vyšehrad, kde se snažím načerpat trochu sil.

Můj dnešní poznatek: Všichni lidé v Nestlé vypadají daleko mladší, než ve skutečnosti jsou. Asi je to způsobeno tou příjemnou atmosférou. 🙂

 

Romča, která si plní svůj profesní sen ve světě obchodu Nestlé v Praze

 

ROMČA VE SVĚTĚ OBCHODU NESTLÉ V.

Ćtvrtek 23. února 2017

Už jsem si trochu zvykla na pražský režim vstávání, tudíž jsem dnes měla mírný problém vylézt o půl 6 z postele, protože o půl 7 jsem měla sraz s obchodním zástupcem Vaškem. Den předem jsme si volali, upřesnili čas i místo ranního setkání. Asi ani nemusím říkat, že už po telefonu mi bylo jasné, že se jedná o milého, sympatického a ochotného muže. Moc jsem se těšila na dnešní den, protože jsem požádala Honzu, abych čtvrtek nemusela trávit na centrále, ale podívala se do terénu, a po telefonátu jsem se těšila dvojnásob, skvělá práce ruku v ruce se skvělým člověkem.

Hned po setkání jsme směřovali do obchodních domů do Kladna. Největší problém nastal v okamžiku, kdy jsme si uvědomili, že je dnes čtvrtek a v Kauflandu začínají akce, takže už od 7 hodin se tam hnaly davy lidí a my neměli dostatečný klid na práci. Vašek mi přesto ochotně vysvětloval, co všechno musí v jednotlivém obchodě udělat, co musí zařídit a jaké musí zaúkolovat lidi. V průběhu celého dne jsme upravovali regály podle vizualizace vytvořené na centrále, polepovali akční produkty od Maggi a řešili nedostatky konkrétních obchodních domů.

Dnešní den byl jako každý jiný, tedy úžasný, plný humoru, profesionality a pochopení. Přepadá mě trochu smutek, protože zítra už moje stáž končí, což mi přijde neuvěřitelný, protože včera bylo teprve pondělí, ne?

 

Romana Dacerová, která si plní svůj profesní sen na stáži ve společnosti Nestlé Praha

 

ROMČA VE SVĚTĚ OBCHODU NESTLÉ VI.

Pátek 24. února 2017

Vstávám do deštivého dne, je o to smutnější, protože se jedná o poslední den mé dvoutýdenní stáže. To už je pátek? Nemůžu a snad tomu ani nechci uvěřit!!!! Už jste se někdy přistihli, že Vás baví práce a nechcete z ní jít ani domů? Já Ano právě na stáži v Nestlé. Balím si své kufry v hotelu, jdu na poslední snídani a poté mířím do Nestlé. Se slečnou recepční už se známe, proto mi ochotně uchovává moji bagáž na recepci. Vcházím do kanceláře, kde se cítím jako doma, a s úsměvem mě vítá paní Eva Abrahamová, se kterou budu trávit dnešní dopoledne. Na programu máme meeting a poté oběd.

Po výtečném obědě usedám ke stolu paní Evy a zpracovávám pro ni analýzu prodeje valentýnských výrobků. Odpoledne trávím se Zdeňkou, která mi pomáhala při všech náležitostech a vytvořila mi program stínování na celé dva týdny a které patří můj obrovský dík. Jsou tři hodiny a můj čas v Nestlé se krátí, je čas se rozloučit. Postupně se loučím s každým, kdo byl zapojený do mého stínování, přebírám od nich vizitky a potvrzuji přátelství na Facebook.

Stáž mě neskutečně obohatila ve všech ohledech.

• Poznala jsem úspěšné chytré lidi.

• Naučila jsem se firemní slang.

• Poznala jsem prostředí velkého korporátu.

• Vyjasnila jsem si pojem kariérní růst

• Vytvořila jsem si síť kontaktů.

• Poznala jsem kulturu firmy Nestlé.

• Zúčastnila jsem se řady meetingů.

• Pracovala jsem v terénu s obchodním zástupcem.

• Ujasnila jsem si priority.

• Zažila jsem skvělých 14 dní.

 

Mám společnou fotografii s obchodním ředitelem panem Ritterem.

Všem, kteří o stáži uvažují, bych chtěla tuto zkušenost doporučit. Lituji jen toho, že jsem v pátém ročníku vysoké školy a mám za sebou jen jednu stáž. Velmi mile mě překvapilo prostředí Nestlé, kde jsou všichni milý a ochotní, což člověk nemůže poznat, dokud to nezažije. Stáž mě ujistila v tom, že můj výběr budoucího zaměstnání je správný a pozitivně ovlivnila mé smýšlení a budoucí rozvoj.

Velmi bych chtěla poděkovat paní Martině Dlabajové, Barboře Janečkové a Janě Tkadlecové za to, že mi daly tu možnost se stáže zúčastnit a pomáhaly mi s veškerými náležitostmi. Zároveň se omlouvám, za to, že nejsem moc dobrý spisovatel 😀

 

Romana Dacerová, která si plnila profesní sen na stáži ve společnosti Nestlé Praha