Na stáži ve festivalovém hotelu Thermal

Hotel Thermal, Karlovy Vary

Příležitost prohlédnout si celý hotel, od technického zázemí až po nejlepší pokoje, a ještě ke všemu zažít přípravy i průběh prestižního Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech. I tak může vypadat stáž PročByNe?. Student Dan nahlédl do tajů propagace hotelu, organizace recepce, ale také třeba do kuchyně hotelu a jejího zázemí. Zjistil, jak probíhá jednání s cestovními kancelářemi, nebo s agenturami zajišťujícími hotelům zahraniční pracovníky. Na vlastní kůži si Dan vyzkoušel řadu aktivit, které souvisí s pořádáním KVIFF - navštívil tiskovou konferenci k festivalu, jednání o technických podrobnostech průběhu festivalu a mnoho dalšího. Pomyslnou třešničkou na dortu pak už byla účast na nejrůznějších promítáních či na zahajovacím večeru, kde vystoupil Český národní symfonický orchestr, a na dalších doprovodných akcích. Podívejte se na jeho blog 👇🏼

_______________________________________________________

OD PRAMENŮ K THERMALU I.

V pondělí začal můj první den na stáži v hotelu Thermal. Když jsem ráno přišel do hotelu, na chvilku jsem se posadil do velkého červeného křesla, které je pro tento hotel tak typické. Za pár okamžiků se již objevila manažerka hotelu, paní Tamara Klein a začala mě představovat zaměstnancům hotelu. Poté co proběhlo představovací kolečko, mě poslala s vedoucím PR a marketingu na prohlídku po hotelu. Během dopoledne jsem měl tedy možnost prohlédnout si celý hotel od technického zázemí až po nejlepší pokoje. Nejdříve jsme navštívili ubytovací část, která poskytuje nádherné výhledy na celé město, dále balneo centrum a ordinace, které slouží převážně lázeňským hostům. Poté jsme se přesunuli do kongresové části hotelu, kde jsem měl možnost vidět, jak se připravuje zázemí Mezinárodního filmového festivalu, který brzy začně a také jsem nahlédl do všech promítacích sálu. Prohlédl jsem si i restauraci s terasami, kde jsme potkali hlavního technika celého hotelu Thermal, který nás vzal speciálním výtahem k velmi známému bazénu. Mohl jsem se tak podívat do prostor, které jsou běžně veřejnosti uzavřeny. Měl jsem tak krom skvělého výkladu i úžasný výhled na celé centrum Karlových Varů.

Po dopolední prohlídce a obědové pauze mi vedoucí marketingu vysvětlil všechny podrobnosti týkající se propagace hotelu, vytváření letáků a spravování internetových stránek.

Dopoledne druhého dne jsem trávil na recepci, kde jsem pod kontrolou vedoucí recepce mohl pozorovat rušný provoz, prohlédnout si všechny propagační materiály a ptát se na cokoliv ohledně organizace recepce. Bylo to zajímavé a už se těším, až budu moct srovnat dění na recepci před festivalem a v průběhu festivalu 🙂 I přestože většina hostů mluvila buď anglicky, nebo německy, mohl jsem zde vidět spoustu národností z blízkého i dálného východu, ale i spoustu evropských. Bylo také možné zahlédnout pár lidí z produkce a vedení Filmového festivalu, kteří se přijeli ubytovat. Během dopoledne jsem sledoval, jak se mění i okolí Thermalu. Staví se zde spousta nových budov a před hlavním vchodem se začalo stavět velké podium, na kterém během zahajovacího večera vystoupí Český národní symfonický orchestr pod vedením amerického dirigenta Carla Davise se skladbami ze slavných filmových bondovek.

Po obědové pauze jsem měl možnost nahlédnout do kuchyně hotelu a jejího zázemí. Nejdříve jsem si s panem šéfkuchařem celou restauraci i kuchyň prohlédl a poté si mě jedna ze servírek a odvedla k baru, který se nachází hned vedle hlavního sálu. Zde bude probíhat slavnostní zahájení. Vysvětlila mi fungování této části hotelu během festivalu a poté jsem trochu pomohl s přípravami na zahajovací raut.

V druhé půlce odpoledne jsem se přesunul k paní Klein do kanceláře. Na začátku proběhla schůzka se zástupcem agentury, která hotelu bude zajišťovat nové zahraniční pracovníky. Paní Klein mi pak vysvětlila, že se jedná o dvě nové masérky, které budou zajišťovat thajské masáže hotelovým hostům. Bude se jednat o nový nadstandard, který poskytne hostům hotelu ještě příjemnější pobyt. Poté jsem ji pomáhal s přípravou stravovacích karet pro hosty festivalu a různé produkční společnosti. Následně mi popsala rozvrhy úklidové agentury během festivalu, aby celý hotel působil během festivalu na návštěvníky příjemným dojmem. Měl jsem také možnost nahlédnout do rezervačního systému, kde bylo krásně vidět, že například v pátek a sobotu přijede na hotel každý den zhruba 200 nových hostů.

Během tohoto dne jsem také zjistil, že hotel splňuje svůj finanční plán, dokonce je nad požadovaným limitem a obsazenost hotelu je na pár měsíců dopředu velmi dobrá. Ke konci odpoledne jsem také nahlédl do kronik, které měla paní manažerka v kanceláři. Našel jsem v nich spoustu zajímavých vzkazů od hotelových hostů a velké množství fotek nejen Thermalu, ale i Karlových Varů ze 70. a 80. let minulého století.

Velmi se těším na další dny, během kterých budou finišovat přípravy na zahájení 52. ročníku Filmového festivalu.

Daniel Bleha, stážista ve festivalovém hotelu Thermal

OD PRAMENŮ K THERMALU II.

Středa 28. června 2017

Ve středu ráno proběhla tisková konference na terase hotelu Thermal, kde krom vedení festivalu byli také přední představitelé kraje a města. Bylo upřesněno několik informací týkajících se festivalu. Během dopoledne jsem měl také možnost navštívit štáb samotného festivalu, kde se domlouvaly technické podrobnosti v průběhu festivalu. Odpoledne jsem pak absolvoval obhlídku celého hotelu Thermal společně s paní ředitelkou a vedoucím technického úseku. Proběhla kontrola nově postavených budov, stanů a ostatního zázemí festivalu.

Po této obhlídce jsem se vrátil zpět do kanceláře k paní Klein, kde mi vysvětlovala věci týkající se propagace hotelu, vytváření nových pobytových balíčků a speciálních nabídek pro cestovní kanceláře. Dozvěděl jsem se, jak funguje například propagace hotelu na veletrzích po celém světě, jaké jsou například náklady a co vše takové cesty obnáší. Ukázala mi také všechny možné druhy inzerce, které hotel využívá od papírové propagace v magazínech v letadlech až po reklamu na internetu. Také jsem se dozvěděl, že po velké plánované rekonstrukci se do propagace začne více investovat.

Čtvrtek 29. června 2017

Poslední předfestivalový den jsem trávil spíše v okolí hotelu a v centru města. Měl jsem volnější program a tak jsem si mohl projít celé město a pozorovat, jak se celé klidné lázeňské centrum mění a přestavuje. V okolí hotelu Thermal během čtvrtečního dne vzniklo spoustu nových stanů a budov a veškeré přípravné práce se již chýlily ke konci.

Před samotným hlavním vstupem a červeným kobercem přibylo několik zátaras a zvýšila se také ochrana celého okolí hotelu. Ovšem i během odpolední procházky centrem města bylo možné potkat malé hloučky asijských či ruských turistů, kteří popíjejí prameny a pomalu se procházejí po kolonádách. Jen málokoho z přihlížejících zahraničních turistů by mohlo napadnout, že za stěnami jednoho z hotelů se již skrývá Uma Thurman, jedna z hlavních hvězd letošního festivalu.

Ani klidná hudba pouličních umělců nenasvědčovala tomu, že již zítra touto dobou budou ulice a kolonády plné festivalových hostů a filmových hvězd. Jediné co trochu nastiňovalo atmosféru festivalu, bylo několik rozestavěných stanů, připravující se zázemí České televize či Vodafone pláž. Ovšem již zítra večer se z tohoto klidného lázeňského městečka stane tepající srdce padesátého druhého ročníku Mezinárodního filmového festivalu.

Daniel Bleha, stážista ve festivalovém hotelu Thermal

OD PRAMENŮ K THERMALU III.

V pátek 30. června byl oficiálně zahájen 52. Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary a já jsem měl možnost být přímo v samotném centru dění v hotelu Thermal. Dopoledne jsem nejdříve pomáhal s vyvěšováním plakátů týkajících se otevírací doby F-baru, který se speciálně otevírá pouze během festivalu, a roznesl nové nápojové lístky.

Přípravy na zahajovací večer započaly již v odpoledních hodinách, kdy se musel celý prostor uklidit a začít připravovat na příjezd všech hostů. Po zahajovacím ceremoniálu a následné 15 minutové pauze, po níž se všichni vrátili zpět do sálu, začala příprava slavnostního rautu.

Sobota a neděle byly mnohem klidnější a měl jsem možnost si také prohlédnout celé Karlovy Vary během festivalu, a že bylo na co koukat. Během sobotního odpoledne mohli diváci v hlavním sále vidět český zrestaurovaný oscarový snímek Obchod na korze, který v současné chvíli patří mezi nejoblíbenější dle hodnocení diváků. V neděli byl v hlavním sále promítán zajímavý film Přízrak (A Ghost Story), který uvedl Casey Affleck, jedna z hvězd filmového festivalu. V jedenáct hodin měl premiéru velmi diskutovaný dokument Svět podle Daliborka, který vzbudil velký ohlas nejen u diváků, ale i v médiích. V neděli večer byl v letním kině filmovou hvězdou Umou Thurman uveden proslulý snímek Kill Bill.

V pondělí 3. července ráno jsem měl možnost poznat, jak funguje recepce během filmového festivalu. Samotní hosté hotelu, kteří jsou tvořeni převážně produkcí festivalu, se v hotelu vyznají, a tudíž se na recepci příliš neukazují. Zato se zde během dopoledne objevila velká spousta návštěvníků festivalu, kteří potřebují poradit, kde se dá zaparkovat, koupit lístek nebo kde jsou například toalety. Krom velkého návalu festivalových návštěvníků musela paní vedoucí recepce dělat uzávěrky a měla velmi mnoho papírování.

Mohl jsem si také prohlédnout, jak vypadají karty od hotelových pokojů, které byly vytvořeny speciálně pro festival. Dále jsem měl možnost zjistit, jak probíhá komunikace s cestovými kancelářemi a jak se vytvářejí nabídky na další měsíce a to konkrétně již na srpen. V sálech Thermalu se pak promítalo velké množství zajímavých filmů, v Kongresovém sále snímek Dobré časy. Ve Velkém sále se večer konala premiéra filmu Čiara, na kterou přijelo velké množství významných hostů, jako například několik ministrů z Ukrajiny, český ministr kultury pan Herman, paní ministryně Marksová či známé tváře jako Jiřina Bohdalová.

Úterý 4. července jsem pracoval v sekretariátu hotelu Thermal. Krom samotné úřednické práce jsem také pomáhal s úklidem archivu. V tomto archivu, který se nachází v podzemní části hotelu, jsem strávil celé dopoledne a měl jsem možnost nahlédnout do zajímavých spisů, které jsou například třicet let staré. Pomohl jsem také paní ze sekretariátu vyklidit a roztřídit spisy, které se budou skartovat. Odpoledne jsem se zajímal, jak funguje představenstvo a dozorčí rada hotelu. Poté jsem se s paní ze sekretariátu odjel do hotelu Pupp, kde jsme vyzvedávali pozvánky a akreditace pro VIP hosty z našeho hotelu.

Dan Bleha, stážista ve festivalovém hotelu Thermal

OD PRAMENŮ K THERMALU IV.

Čtvrtek 6. července

Život v hotelu Thermal se s příchodem státních svátků trochu zklidnil, jelikož odjela spousta hostů. Ubylo lidí procházejících skrze recepci a paní uklízečky mají více práce s vyklízením volných pokojů. Snížení počtu lidí lze také pozorovat i v promítacích sálech, kam ještě před pár dny nebylo možné sehnat lístek, jsou v tyto dny volné celé řady sedadel, dokonce i ve Velkém sále hotelu Thermal. Ovšem toto je pouze menší pauza, po které bude následovat příjezd nových hostů na další víkend, během kterého se uskuteční slavností zakončení festivalu.

Ve středu od osmi hodin večer se konala v hlavním sále premiéra jediného českého filmu v hlavní soutěži s názvem Křižáček, v hlavní roli s Karlem Rodenem, který se také na premiéře ukázal. Měl jsem možnost shlédnout část hlavní soutěže a myslím si, že to opravdu stálo za to. Z filmů, které jsem z této kategorie viděl, mě asi nejvíce zaujal film režiséra Ofira Raula Graizera Cukrář (The Cakemaker), který vede v divácké soutěži s průměrem 1.17. Dalším filmem, který se mi velmi líbil, byl snímek Jmenuji se Heath Ledger, který byl promítán v sekci Zvláštní uvedení. Přestože dokumentární filmy o slavných osobnostech nepatří k mým nejoblíbenějším, musím říct, že právě tento mě velmi dojal, stejně jako velké množství diváku v sále. Velký divácký ohlas také získal film Big Sick, jenž bylo možné shlédnout naposledy v pátek 7. července. Jednalo se již o třetí projekci tohoto filmu, která byla úplně vyprodaná. Ve čtvrtek večer byla také filmem Cesta do Ralangu uzavřena hlavní soutěž filmového festivalu. Porota měla tedy celý pátek na zvolení vítěze, který v sobotu večer získá Křišťálový glóbus, jednu z hlavních cen festivalu.

V centru města se ovšem kromě festivalu pořádá spousta doprovodných akcí. Kromě filmů, které jsou promítány celkem v jedenácti kinech, jsem například navštívil zajímavou výstavu v městské galerii s názvem NEVÍDÁNO. Dále jsem navštívil Vodafone pláž, kde jsem relaxoval, občerstvil se a nabil si svůj mobilní telefon. V centru se nachází také spousta barů, které ožívají především v nočních hodinách. Karlovy Vary se během festivalu stanou kulturním centrem naší země. A jak se říká, „kdo není ve Varech, jako by nebyl vůbec“.

Dan Bleha, stážista ve festivalovém hotelu Thermal

OD PRAMENŮ K THERMALU V.

Sobota 8. července 2017

S příchodem sobotního slavnostního zakončení Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech se chýlila ke konci i má stáž v hotelu Thermal. Bylo to velmi zajímavých 14 dní, během kterých jsem mohl zažít jaké je to řídit hotel během tak významné a věhlasné akce. Co všechno musí stihnout zaměstnanci před zahajovacím večerem, kolik práce se musí stihnout udělat na recepci, v restauraci, v promítacích sálech, či jak často se musí uklízet celý hotel, aby se v něm návštěvníci cítili pohodlně. V sobotu se již v hlavním sále nepromítal žádný film pro veřejnost, jelikož se muselo vše připravit na závěrečný ceremoniál. V šest hodin večer se začali sjíždět všichni hosté a celá spodní část hotelu se zaplnila významnými osobnostmi z celého světa. Po skončení závěrečného ceremoniálu a následného filmu se všichni hosté pomocí festivalových taxíků přesunuli na závěrečnou oslavu do Grandhotelu Pupp.

Krom velkého množství zajímavých informací a zkušeností, které jsem v průběhu stáže získal, jsem mohl být i v samotném centru filmového festivalu a stihl jsem si užít i program, který nabízel. Povedlo se mi zhlédnout několik filmů a užít si i spoustu doprovodných akcí. Krom nových zkušeností jsem získal i spoustu nezapomenutelných zážitků, jako byl například zahajovací či zakončovací večer v hotelu Thermal. Dostal jsem příležitost potkat se spoustu zajímavých a významných lidí. Úžasná byla také možnost zhlédnutí několika světových premiér velmi zajímavých filmů.

Rozhodně se jednalo o obohacující a nezapomenutelnou zkušenost.